Pink drink

Hadde tenkt å delta i Moseplassens fotokonkurranse X-faktor, men så leste jeg regelen:

Det skal være en plante som kan dyrkes utendørs i Norge – feks tre, busk, staude, markblomst, grønnsaksblomst, sommerblomst eller planter vi lagrer inne om vinteren.

Dombeya x cayeuxii kan ikke dyrkes ute i Norge og jeg tviler på at den egner seg for vinterlagring inne. Før jeg oppdaget regelen rakk jeg å ta noen besynderlige og fargesprakende bilder…. 🙂 Er ikke blomstene morsomme? Disse velformede, rosa ballene dingler fra treets grener som om noen festet en tråd i dem og hang dem der. På engelsk kalles treet Pink-Ball – så klart! Blomstene dufter godt også, omtrent som heggeblomster.

Ønsker hell og lykke til alle deltakere!

11 thoughts on “Pink drink

  1. Så flotte bilder!
    Jeg føler meg jo litt slem med de kriteriene mine, men litt av poenget er at samlingen av bidrag blir et inspirasjonsgalleri for folks hager.

    Håper du blir med med andre planter da!

  2. Den var spesiell den! Og så utrolig vakker! Du får lete opp noen vi kan dyrke her hjemme og hive deg med!

  3. Så festelig og dekorativt med den klesklypa.Den ideen har jeg herved stjålet.
    Det er synd disse trærne kun er forbeholdt oss sydenboere da de er et vidunderlig skue når de blomstrer.
    Ha fortsatt en fin dag.

  4. Virkelig flott plante, men det var jo synd at du ikke kunne delta. Håper du finner en annen plante som også kan dyrkes i Norge. Ha en fin kveld!

  5. Hei! Synes klesklypen var supertøff i denne settingen, jeg! Den trives vel i de fleste norske hager? Men kanskje ikke rosa nok… (Og tøffe blomster også!)

  6. Artig at Dombeya og drinken falt i lesernes smak. 🙂 Jeg burde kanskje ha malt klesklypen rosa, men husets beholdning av rosa maling har aldri vært videre rikholdig. Dermed forble klesklypen sitt værbitte jeg. Egentlig greit med noe virkelighetsnært i de bildene… 😉

Legg igjen en kommentar

