Pinnsvinfilm

Lørdag møtte jeg en pinnsvinunge på lillejordet. Neste dag traff vi to stykker der nede og husbonden filmet den ene av dem. I går dukket også en (av dem?) opp i hagen, rett foran terrassen hvor jeg moret meg med å teste vår nykonstruerte røykovn. Kanskje den ble fristet av matlukten og ønsket seg litt røyka kjøtt? Jeg gav den kattemat istedenfor og den virket tilfreds med det. Her kan dere nyte den ene sjarmøren på film. Vi fôret den med knuste snegler, noe som åpenbart falt i smak. Den var ikke videre besværet av vårt nærvær. De er nesten altfor søte. Får lyst å kose dem hardt! 🙂

10 thoughts on “Pinnsvinfilm

  1. Hvor nusselig er det mulig å bliiii? Jeg elsker pinnsvin!
    På øya «mi» var det veldig strengt at man måtte holde seg unna dem pga fare for salmonella-smitte? Ser ikke ut for at dere har noen restriksjoner i den banen, heldigvis?!

    • Aldri hørt slike advarsler her. Siden jeg klappet den med fingeren får jeg være obs på evt. kommende løs mage… 😉 Pinnsvin er forresten fredet her. Dessverre omkommer mange i trafikken – og sigøynere spiser dem visstnok til middag…

  2. Å nevne den nye ovnen i samme innlegget som pinnsvinet gjør meg likevel litt mistenksom, Orchis. Er du sikker på at det ikke bor en liten sigøyner i deg da? Og hva er dette med ekstra kattemat? For at den legger på seg raskt? 😉
    Nydelig footage; jeg hadde ikke peiling at svinet var såå liten!

    • 😆 Pinnsvinet kom jo veldig nær røykovnen og ble kanskje lettere røkt? Men jeg lot det gå fritt videre uten å unne meg selv en smakebit – helt sant, kors på halsen og ti fingre… til?… i?……(husker ikke regla!) 🙂

  3. For et søtt lite pinnsvin, flott video. Skulle ønske jeg hadde pinnsvin i kolonihagen som spiste snegler.

    Ha en fin dag!

  4. Så søtt! Den ser jo helt tam ut, jo? Har dere matet den lenge? Jeg har ikke sett pinnsvin `live` siden vi var i nord-Sverige i fjor sommer, men det er absolutt et hyggeli syn! Kose hardt med det orchis? Syns jeg ser deg med et pinnsvin sittende fast i kinnet ;))))))

    • 😆 Jeg klarte heldigvis å kneble lysten til å kose med den….
      Det var faktisk første gang vi matet den. Merkelig at den ikke var reddere, ikke sant?

Legg igjen en kommentar

