Snart….

Snart begynner det, vinterens vakreste eventyr, mandelblomstringen. Allerede i oktober dukket en og annen blomst opp, enda flere i november og i desember var enkelte trær nesten i full blomst. Men om et par ukers tid starter hovedblomstringen. Gleder meg alltid til dette. Selv om det er vinter gir disse praktfulle hvite og rosa trærne en følelse av vår. Dette bildet, tatt på vintersolverv, illustrerer hva som venter oss. Hvis noen har tid, penger og reiselyst, så hvorfor ikke dra en tur sydover og oppleve mandelblomstringen?

9 thoughts on “Snart….

  1. Det er pengene det står på her desverre, har plenty med ferie tilgode og iallefall reiselyst. Blir en tur sørover nærmere våren, uvisst hvor enda.
    Ha ei strålende helg 🙂

  2. Dette må jo være særdeles vakkert, dufter gjør det vel også? Skulle gjerne vært en tur til et dertil egnet land når mandeltrærne blomstrer, sukk! Det blir med drømmen foreløpig. 🙂

  3. Helt enig med deg Orchis! Jeg skulle gjerne hoppet på et fly og opplevd mandelblomstringen igjen! I nærheten av der jeg bor er hele fjellsider kledt i rosa når mandeltrærne blomstrer. Det er et fantastisk syn! – Og må jo være balsam for sjelen for vintertrette personer!
    Ha en riktig fin helg! 😀

  4. Fint dette. Eg skal til Gran Canaria om to veker, og er invitert med den Skandinaviske klubben på mandelblomstringstur opp i fjella dagen etter at eg er framme! Noko å glede seg til, vonar eg.

Legg igjen en kommentar

