Pinnsvinunge og macrobilder

Elsa og Villrose gjettet riktig i forrige innlegg. Føttene på bildet tilhører et pinnsvin, en liten unge. Tassen var bare 9-10 cm lang. Knallsøt, ikke sant?

Flue i øyet er ufestlig

Myser litt

Gå vekk!

Late som jeg sover

Har'n gått nå, tro?

Bildene av pinnsvinungen er tatt med et macroobjektiv som jeg nylig fikk i gave av min snille og generøse husbond. Her er noen andre bilder tatt med samme objektiv. Jeg elsker macrofotografering! Det avslører ofte detaljer som øynene ikke får med seg.
God søndag.

18 thoughts on “Pinnsvinunge og macrobilder

  1. Hellandussen så søt den var. Skulle gjerne hatt pinnsvin i hagen her, men med tanke på at bilveien går rett forbi huset så er det nok best uten. Overkjørte dyr er et sørgelig syn…

    • Helt enig, Elsa, overkjørte dyr er et sørgelig syn. Dessverre er det et vanlig syn her – pinnsvin, hunder, katter, øgler, slanger… Jeg mistenker at enkelte mennesker har glede av å tråkke gassen i bånn når de ser et dyr på veien… 👿

  2. For en søt liten tass. Koselig med pinnsvin i hagen 🙂
    Mange flott bilder du har tatt. Liker godt å ta macrobilder jeg også, selv om jeg ikke har speilrefleks så blir ikke bildene så verst likevel.

  3. Så heldig du er som har fått deg både pinnsvin og macrolinse. Dietes er kjempelekker! Ikke vanskelig å se at den tilhører irisfamilien. Flotte bilder! Ha en fin kveld 🙂

  4. Flott! Men, så pinnsvinene deres er ikke i i hi lenger? Eller gjør de ikke det i det hele tatt i Algarve?
    Det var artig med føttene i forrige innlegg. Neglene til pinsvinet var renere en dine Orchis! 😉

    • Hi-hi-hi..! Jeg renset neglene dens før fotografering, ser’u. Det ville være direkte usivilisert å la den se sjuskete ut – mener nu jeg! 😆
      Pinnsvina våre går visst ikke i full dvale eller i hi slik de gjør lengre nord i Europa. Titt på denne artikkelen.

  5. Det var ikke verst! TO «dagens gleder» på en gang! 😀 Jeg skulle også gjerne oppdage et pinnsvin i hagen en gang! – og så hyggelig av samboeren å gi deg et macroobjektiv! Han kjenner deg tydeligvis veldig godt! 😀
    Ha en riktig fin uke!

  6. Takketakke, folkens. Alltid stas å lese kommentarer! Jeg kan fortelle at i går møtte vi ikke mindre enn TO søte, små pinnsvin på lillejordet. Den ene gjemte seg ganske raskt da vi kom. Den andre brydde seg ikke det døyt om vårt nærvær. Vi plukket og knuste store snegler til den, noe den satte umåtelig pris på. Smattet høylydt og var tydelig særdeles fornøyd med å bli servert på den måten. Husbonden filmet den med mobilen, så det kommer kanskje en liten filmsnutt i bloggen snart.

  7. Søt liten krabat det der. Jeg lurte også på det med dvale, men det behøves vel ikke med de temperaturene dere har.
    Skjønner godt at du ble glad for macrolinsen. Flotte bilder du har tatt.

  8. Igelkotten är så söt, jag skulle önska jag en endaste gång i livet i varje fall fick sett en i verkliga livet, halvvägs igenom har det fortfarande inte hänt. Grattis till ny lins 🙂

Legg igjen en kommentar

