Brassolaelia Morning Glory ‘Valentine Kiss’

Jeg tenker ofte på å legge ned dyrking av orkidéer, bortsett fra de som trives ute året rundt. Potteorkidéer krever mye pass og pleie, spesielt i den lange og varme sommersesongen. Helsa min blir ikke bedre og jeg kunne selv behøve litt mer pass og pleie. Men så blomstrer plutselig denne for første gang….. Jeg revurderer nedlegging! 🙂 Kan forresten være at lille ‘Valentine’ er herdig ute? Når planten blir stor nok vil jeg dele av en bit og prøve.

9 thoughts on “Brassolaelia Morning Glory ‘Valentine Kiss’

  1. Åh, så über-lekker!
    Skjønner godt at du revurderer, det gjør jeg hver gang mine ellers så stusselige stue-orkideer blomstrer…
    😉
    Men det beste er jo om du får blomstre, så du får prøve å være fornuftig?
    Godt nytt år til deg!

  2. Det var en lekkerbisken. Velkommen i klubben: ambivalent nedleggelse. Jeg avsluttet dyrking av klatreplanter i drivhus – rev opp, gav bort og luka vekk. Så fikk jeg frø – nå er det 5 store klatreplanter der igjen og noen frøposer som kom i posten i går med frø av planter jeg kasta i fjor!

Legg igjen en kommentar

