Klesvask med utsikt

Klesvask tørkes på en takterrasse på baksiden av huset. Luftig og fint. Dog noen ulemper. Hvis det blåser kraftig risikerer jeg å finne truser og sokker hos naboene, eller kanskje på den lokale baren. Upraktisk! En annen ulempe er at jeg er svært eksponert for nabolaget idet jeg henger opp klesvask. Dette har ført til en og annen spøkefull kommentar fra herremenn med høyt testosteronnivå og pels på ryggen. Her på den portugisiske landsbygda anses nemlig klesvask som kvinnearbeid. Men som nevnt, det sies i spøkefull tone, og jeg lar meg more av det. En siste ulempe er sommerheten. Uten skygge og med 35-40 hete grader i skyggen, blir oppgaven nærmest uutholdelig. Men det er sunt å teste sine grenser. Svimer jeg av, betyr det at jeg bør finne en annen tørkeplass sommerstid.

Fordelene med plasseringen av tørkestativet er god og rask tørk. Dessuten er utsikten fremragende, noe som gjør at jeg glemmer hvor kjedelig klesvask faktisk er. Her er to bilder satt sammen for å gi panaromaeffekt. Bildene er tatt ved solnedgang for to dager siden. I horisonten er Algarvekysten med sine strender og turistbyer. Og jada, bare let etter skjøten. Den er ikke helt usynlig!

Noe helt annet. Det loves et herrens vær i morgen. Regn, torden og fare for vindkast opptil 100 km/t. Skulle det bli taust på bloggen, har jeg simpelthen blåst bort. Innrømmer at jeg gleder meg til skikkelig VÆR!

Ha en finfin helg. Det skal jeg – om værgudene vil! 😀

6 thoughts on “Klesvask med utsikt

  1. Selvfølgelig ble jeg nysgjerrig………..hvor er skjøten………?
    Men, nei. Ingen skjøt !

    Nyt helga………og som meg…….Tom Waits – «Bad As Me»

  2. Hehe, det var et fornøyelig innlegg 🙂 Kvinnearbeid er et ukjent begrep her i huset heldigvis, selv om det er jeg som gjør denslags 😉 Skjøten på bildet ser ikke jeg i hvertfall. Nydelig bilde!

  3. Hehe.. Disse portugesere har antakelig glemt at kroppshåret øker samtidig når testosteronnivået minsker.. ! Det spørs om det finnes en med nok testosteron til å fortelle dem det? Ikke jeg i hvert fall! 😉

  4. Takk igjen, folkens. Skjøten går gjennom mønet på det gamle huset midt i bildet. Synes som en ørliten misfarging i den lyse horisonten. Dog, det var synligere på origialen som er mye større.

    Kul video, Martin! Rått! 😀

    Hoho, island monkey, dette faktum hadde jeg glemt. Bør nok helst tie stille om det……. 😆

  5. Haha. Det minner meg om da svigermor hengte opp tøy på klesstativet hos oss (som ikke er i bruk og følgelig ikke hadde klesklyper….)

    Et lite vindpust – tre plagg på bakken … og der kom Robomoweren. Svigermor var ikke så rent lite furten siden det var hennes truser som ble «franske» mens klipperen unngikk svigerfars t-skjorter. 😆

Legg igjen en kommentar

