Artig møte

Traff nettopp en slange foran huset, rett foran hoveddøra. Først skvatt jeg, og ytret et svakt, men belevent iiiiiiik. Så tenkte jeg, helledussen så søt! Tassen var slank og pen som en anorektisk fotomodell, ja, tynnere enn fugene mellom flisene. Misunnelsesverdig! Snek meg stille inn for å hente kamera – man tramper ikke nær en slange, da rømmer de. Innen jeg kom tilbake  den hadde dessverre begynt å åle seg inn i blomsterbedet. Dermed fikk jeg med hodet på bildet. Det kommer nok andre muligheter! 🙂

7 thoughts on “Artig møte

  1. Fin slange med flott mønster. Tror det er sånn at nesten alle kvepper med en gang de ser en orm eller slange, litt instinktivt. Vi har endel hoggorm i området rundt hytten. De er fasinerende , men også litt skumle siden de er giftige.

  2. Fysjamei… 😉 Jeg hater slanger/ormer enten de er store eller ikke, men den var jo nesten søt siden den var så utrolig liten og tynn. Kos deg i paradiset, der skal det vel være slanger skal det ikke? 😉

  3. Tusen takk for hyggelige kommentarer på bloggen min. Du verden, møte slange i hagen bare sånn der…. gulp… vet ikke hvordan jeg hadde reagert, har aldri møtt slanger, men antakelig ligger frykten for dem dypt nedgravd i meg også. Ha ei fin helg.

    • Ingen grunn til bekymring. For det første har vi ingen dødelig giftige slanger her, for det andre er slanger neppe frekvente besøkende i turistområder eller byer, hvor de fleste ferierer. Her på landsbygda møter man dem til tider. Fins 3 giftige: huggorm, latastes huggorm og øglesnok (Montpellier). Ingen regnes som farlige for mennesker. Og bare tramp hardt, de stikker! 🙂

  4. Tilbaketråkk: Artig møte 2 | En haltepinks hage

Legg igjen en kommentar

