En trivelig kompis

Katten min heter Nuno. Det er et helt vanlig portugisisk guttenavn, omtrent som å kalle en katt i Norge for Nils.  Nuno er glad i hagen, men er ingen gartner å skryte av. Han benytter hagen på typisk kattevis. Til lek, jakt, hvile, flørting, markering, toalettbesøk osv.

Nuno liker planter som han kan beite på, leke med, klatre i eller gjemme seg under når han krever at vi leker gjemsel. Selv om halve katten stikker ut, later jeg som jeg ikke ser han. Dette gleder han overmåte. Slik gjør man for sine barn, ikke sant? 🙂  I går la han sin elsk på et par tuer med prydgress. Han kastet seg over dem, og det var tydelig at han ville imponere meg. Dess mer jeg bejublet han, dess villere ble han. Tok et par bilder og la dem ut på forumet hagegal. Se her.

Her følger noen stemningsbilder av kjekkasen.

_DSC0339_DSC0341DSC_1001DSC_1035DSC_1036DSC_1037

4 thoughts on “En trivelig kompis

  1. Aha, her var bloggen din ja, jeg visste ikke hvor den var blitt av. Du hadde jo en blogg før også?
    Nydelig katt! Katten er mitt favorittdyr, også de store ville ute i naturen. Jeg har to blandingskatter som er halvt Maine Coon, og har sansen for størrelsen på de. De er mye større enn vanlige katter. Erstatning for innendørs gaupe kanskje? 😉
    Ha en fin dag!

  2. Joda, jeg hadde blogg før, men gikk lei og avsluttet den. Syntes det tok for mye tid. Så dukket lysten opp igjen – og man behøver jo ikke bruke mer tid på bloggen enn man har lyst til.

    Katter er favoritt her også. Liker deres blanding av tilknytning og selvstendighet. Vår Nuno var mer eller mindre vill da vi fikk han, og det tok tid å temme det lille klorende, fresende og bitende uhyret. I dag er han skikkelig pappagutt! Elsker å ligge tett inntil. Hvis han ikke har fått kos på noen timer biter han meg forsiktig i foten og vil løftes opp. Helskjønn! 🙂

    Ha flott dag, du også.

Legg igjen en kommentar

